GUANYADORA CONCURS LITERARI "MARIA ROVIRA" 2022, D'ÒMNIUM TERRASSA
- Detalls
- Publicat el 01 Juliol 2022
- Vist: 22
L'alumna Aina Yu Montes, de 2n de Batxillerat de l'Institut Castellar, ha guanyat el Premi Maria Rovira de narrativa curta, de gènere policíac i d'intriga, destinat a alumnes d'ensenyament secundari i postobligatori organitzat per Òmnium Cultural de Terrassa, en la seva XXVIII edició.
La Nit del Misteri és el nom que rep l’acte de lliurament dels premis literaris que organitza Òmnium Terrassa i que inclou diferents premis, tots relacionats amb el gènere policíac, d’intriga o misteri. El lliurament dels guardons es va fer al Teatre Principal de Terrassa, dimarts 28 de juny i va ser presentat pel periodista Xavi Coral.
MOLTES FELICITATS, Aina!!!
Comiat alumnat 4t ESO
- Detalls
- Publicat el 29 Juny 2022
- Vist: 34
El dimarts 28 de juny de 2022 es va fer la Graduació de l'alumnat de 4t d'ESO.
Va ser molt emotiva la festa de comiat de la promoció 2018-2022, que ha estat afectada per la pandèmia de la COVID-19.
Què us vagi bé en la nova etapa que comenceu.
Per veure algunes fotos cliqueu aquí.
UN GRAN VIATGE
- Detalls
- Publicat el 14 Juny 2022
- Vist: 65
Ens agrada experimentar i encara més si és de la mà de la Marta Garcia Cardellach. Amb ella els alumnes de 1r de batxillerat artístic han fet un projecte fotogràfic. L’objectiu ha estat treballar una tècnica fotogràfica analògica relacionada amb les seves idees i inquietuds. El resultat final ha sigut la construcció d’una imatge.
Durant la pràctica, els alumnes han pogut veure i experimentar tot el procés de creació d’una cianotípia: des de la preparació dels productes químics, la tria del paper adequat, la manera d’estendre l’emulsió sobre el paper i d’exposar la imatge a la llum...
El procés de la cianotipia pren com a base la sensibilitat a la llum de les sals de ferro. Aquestes aporten a les imatges una coloració blavosa. El procés va ser desenvolupat pel químic i fotògraf John Herschel cap al 1839-42, i va adquirir popularitat com un procés simple i econòmic per crear còpies de gran format de plànols d'enginyeria.
La imatge que veieu és el resultat d’un viatge. Els alumnes han concebut aquesta experiència com una metàfora d’un viatge que ha esdevingut una porta oberta a la creativitat generant nous conceptes, noves idees i noves solucions.
Per veure imatges que mostren la creació podeu clicar aquí.
COMIAT 2n GESTIÓ ADMINISTRATIVA 2022
- Detalls
- Publicat el 23 Juny 2022
- Vist: 32

ALUMNES DE L’INSTITUT DE CASTELLAR GUANYEN ELS DOS PRIMERS PREMIS ALS TREBALLS DE RECERCA DE BATXILLERAT DEL CENTRE D’ESTUDIS DE CASTELLAR 2022
- Detalls
- Publicat el 08 Juny 2022
- Vist: 78
Enguany s’ha celebrat la primera edició dels premis als Treballs de Recerca de batxillerat organitzada pel Centre d’Estudis de Castellar sobre temes relacionats amb el municipi de Castellar del Vallès.
En el lliurament dels premis, realitzat el divendres 3 de juny de 2022 a la seu de l’entitat, els dos treballs guanyadors van resultar ser obra d’alumnes del nostre centre. En primer lloc, foren guardonats les alumnes Laia Macià, Natàlia Pérez, Etna Santandreu i Carla Toledo pel treball «La invisibilitzada veu del poble» sobre el moviment maqui dels anys quaranta i cinquanta al municipi castellarenc. La segona posició fou per Alejandro Andújar, Alejandro Gonzalez i Wesley Gordon pel treball «Influències la família Tolrà en el creixement urbà i demogràfic de Castellar del Vallès» que aprofundeix en la petjada que aquesta família va deixar al poble.
Ambdós treballs foren guardonats amb 500 € cadascun, diploma i futura publicació.
Aquest reconeixement és fruit de l’aposta de l’Institut de Castellar per potenciar els treballs de recerca centrats en temes locals. Una bona manera d’apropar els alumnes al coneixement de l’entorn i la història del municipi i, de passada, valorar tal com es mereix el seu ric patrimoni.
Felicitats als alumnes i als respectius tutors dels treballs, la Sílvia Fernández i el Domènec Creus!
Per veure alguna foto cliqueu aquí.
AGENDA INS CASTELLAR
Sense events |